maandag 27 februari 2017

Feeling like a celebrity

Inmiddels zit ik al weer ruim 2 weken in India en ik begin steeds meer gewend te raken aan alles en mijn plekje hier te vinden.
Afgelopen week hadden Marleen en ik besloten om wat dingen in Chennai te gaan bekijken. We wisten dat er in onze buurt nog twee Nederlandse vrijwilligers (Els en Jan Gert) zitten die al 2 maanden in India zijn. Ook zij zitten via de organisatie Samen op een straatkinderen project.
We hebben contact met hun opgenomen om te vragen wat leuke plekken zijn om te bekijken. Ze waren gelijk heel erg enthousiast en hebben ons met een riskha meegenomen naar een grote shoppingmall Express Avenue. Dit is een heel groot winkelcentrum met allemaal 'normale' winkels zoals de H&M. Ook zaten hier heel erg veel bekende fastfoodketens zoals domino's, KFC en BurgerKing. Om even geen rijst te moeten eten hebben we heerlijk frietjes en een kipburger gegeten bij de BurgerKing (hier was ik echt even aan toe na 2 weken rijst haha).

Met Els en Jan Gert!
Het was een hele gezellige dag waarbij we onze ervaringen tot nu toe konden uitwisselen en lekker Hollands konden shoppen en eten! Dit moeten we vaker doen!
Wel zijn we volgens mij echt bijzonder voor de Indiƫrs met onze gekleurde haren en witte huid. Regelmatig worden we dan ook op straat aangesproken om een selfie te maken. Ze willen dan gelijk alles weten, waar ik vandaan kom en waarom ik in India ben.
Ook is het al een paar keer voorgekomen dat er een ouder vrouwtje ons aanspreekt voor geld. Ze denken dat omdat ik wit ben ik geld heb, helaas ben ik ook maar een arm studentje haha.

Momenteel is Nederland Carnaval aan het vieren, en met alle foto's en berichtjes die ik op Facebook, Instagram en Snapchat voorbij zie komen wilde ik het ook niet aan mij voorbij laten gaan. Met wat gekleurde vellen papier, een schaar en wat touw ben ik met de kinderen carnavalsmaskers gaan maken. Dit feest kennen ze natuurlijk niet dus voor hun zijn het Superman en Batman maskers geworden. Dit was erg leuk om te doen, en het was heel erg schattig om te zien hoe de oudere kinderen de jonkies helpen met het tekenen en knippen.
Als je aan de kinderen vraagt of ze broers en zussen hebben, zeggen ze dan ook dat buiten hun echte broers en zussen, al de jongens uit deze groep brothers zijn (en ik ben hun sister :D). Dat geeft echt een familiegevoel!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten